Filtry do STILL RX 70-22 VW BXT
Filtry do STILL RX 70-22 TDi-PB VW CBHA
Filtry do STILL RX 70-22T Treibgass VW BEF
Filtry do STILL RX 70-25 VW BXT
Filtry do STILL RX 70-25 TDi-PD VW CBHA
Filtry do STILL RX 70-25T Treibgas VW BEF
Filtry do STILL RX 70-30 VW CBHA
Filtry do STILL RX 70-30 Treibgas VW BEF
Filtry do STILL RX 70-35 VW CBHA
Filtry do STILL RX 70-35T Treibgas VW BEF
Czy wiesz, że…
Niezależnie od poznania rodzajów występującego zużycia silnika w celu zapobieżenia temu zużyciu trzeba mieć również rozeznanie o podstawowych czynnikach przyspieszających i decydujących o rozmiarach tego zużycia. Czynnikami takimi są:
— materiały, z których wykonano poszczególne części silników oraz jakości ich obróbki;
— czynniki konstrukcyjne;
— czynniki eksploatacyjne;
— jakość paliwa;
— jakość oleju.
Wiadome jest, że szybkość zużycia części silników, wynikająca ze wszystkich rodzajów ich zużycia, zależy w dużym stopniu od rodzaju i własności materiałów, z których są one wykonane. Na części silników stosuje się szeroko różne rodzaje i gatunki stali, żeliwa oraz stopy metali lekkich. Prowadzone badania nad zużyciem stali węglowych dowodzą, że najmniejszemu zużyciu ulegają stale o strukturze martenzytycznej, największemu zaś stale o strukturze perlitycznej, przy czym zużycie wszystkich stali maleje ze wzrostem zawartości węgla.*